دسته‌بندی نشده

کابل باتری به باتری چیست و چگونه میتوان از آن استفاده کرد؟

کابل باتری به باتری چیست و چگونه میتوان از آن استفاده کرد؟

کابل باتری به باتری همان طور که از نام آن مشخص است مختص باتری خودرو است. باتری خودروی شما قطعه مهم خودروی شما است و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها را تامین می‌کند: روشن‌شدن ماشین. این دستگاه در اصل برای شروع موتور ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما همچنین به روشن شدن اجزای کمکی خودرو از جمله چراغ ها، رادیو و … نیز کمک می‌کند.

کابل باتری به باتری چیست؟

کابل‌ باتری به باتری که به کابل‌های تقویت‌کننده و یا کابل های جامپر نیز معروف هستند، یک جفت سیم عایق با دو سر گیره دار هستند. این سیم ها از ظرفیت کافی برای اتصال تجهیزات و وسیله نقلیه با منبع کمکی برخوردارند، منتهی این دو وسیله ای که قرار ست به هم متصل شوند باید هم ولتاژ باشند.
دلایل و شرایط مختلفی وجود دارند که می‌توانند باعث از کار افتادگی یا تخلیه باتری شما شوند، مثل آب و هوای سرد، روشن گذاشتن چراغ‌های ماشین برای مدت طولانی، یا حتی باتری قدیمی یا ناکارآمد. با این حال، گاهی اوقات استفاده از کابل باتری به باتری می‌تواند کمک کننده باشد و تمام مشکلات باتری شما را در کوتاه مدت حل کند، یا حداقل ماشین شما استارت بخورد تا بتوانید آن را به سمت مغازه مکانیک هدایت کنید و ببینید که مساله بزرگ‌تر چیست. برای استفاده از کابل باتری به باتری، به ابزار خاص و کمی دانش نیاز دارید. اما هرگز ترس نداشته باشید، این مقاله از باتری وار همه نکاتی را که باید در این باره بدانید به شما خواهد گفت.

مراحل کابل باتری به باتری

اتومبیل شما استارت نمیخورد؟ ممکن است به نظر برسد که باتری شما از کار افتاده است، اما اگر نور و سیستم‌های الکتریکی هنوز کار می کند، ممکن است باتری شما نیاز به کابل باتری به باتری داشته باشد. مراحل زیر را دنبال کنید تا جریان باتری خود را بالا ببرید و به جاده برگردید.

مرحله ۱: پیدا کردن کابل باتری به باتری Jumper Cables))

اولین قدم در کابل باتری به باتری این است که شما به یک سری کابل‌های جامپر و وسیله نقلیۀ دیگر با باتری شارژ شده نیاز خواهید داشت. شما می‌توانید کابل‌های جامپر را در فروشگاه های قطعات خودرو، در ایستگاه‌های گاز یا در هر جایی که می‌توانید لوازم جانبی اتومبیل بخرید، پیدا کنید.

مرحله ۲: پارک کردن دو ماشین کنار هم

ماشینی که نیاز به کابل باتری به باتری دارد، در کنار خودرویی با باتری کامل قرار داده می شود. اتومبیل ها را به اندازه کافی به هم نزدیک کنید تا کابل‌ها به راحتی از باتری یک خودرو به باتری خودروی دیگر برسند. موتور هر دو ماشین را خاموش کنید و در کاپوت های آن ها را بسته به جایی که باتری‌ها قرار دارند، باز کنید کنید.

مرحله ۳: پیدا کردن ترمینال های قرمز (مثبت)و سیاه (منفی)

ترمینال‌های باتری را پیدا کنید. هر باتری دارای دو ترمینال فلزی است. یکی علامت مثبت (+) و دیگری منفی (-) است. کابل‌های مثبت و منفی نیز در کابل جامپر وجود دارند. قرمز مثبت (+)است و رنگ سیاه منفی (-) است. هرگز کابل قرمز را به ترمینال باتری منفی و یا وسیله نقلیه ای که باتری آن به کل از کار افتاده است متصل نکنید.

مرحله ۴: تعیین صفحه فلزی در ماشین با باتری کم

صفحه ای فلزی را در داخل وسیله نقلیه ای که باتری آن کم است شناسایی کنید. می‌توانید از قاب فلزی وسیله نقلیه استفاده کنید.

مرحله ۵: پایانه مثبت ماشین با باتری کم

در این مرحله از کابل باتری به باتری باید سر مثبت کابل جامپر را به پایانه مثبت (+) وسیله نقلیه ای که باتری آن کم است متصل کنید.

مرحله 6: پایانه مثبت ماشین با باتری کامل

سر مثبت دیگر از کابل جامپر را به پایانه مثبت (+) ماشینی که باتری آن کامل است متصل کنید.

مرحله 7: پایانه منفی ماشین با باتری کامل

سرمنفی از کابل باتری به باتری را به پایانه منفی ماشینی که قرار است به باتری ماشین کم شارژ جریان منتقل کند.

مرحله 8: صفحه فلزی در ماشین با باتری کم

سر منفی دیگر از کابل باتری به باتری را به قسمتی فلزی از وسیله نقلیه با باتری کم متصل کنید. می‌توانید از بدنه موتور و یا سطح فلزی دیگری که از باتری دور باشد استفاده کنید. این آخرین ارتباطی است که باید برقرار کنید.

مرحله ۹: روشن کردن ماشین کم باتری

ماشین با باتری کامل را روشن کنید. یک یا دو دقیقه صبر کنید و سعی کنید ماشین کم باتری را روشن کنید. اگر ماشین شروع شود: بدین طریق عمل کنید:

  •  سر منفی از کابل باتری به باتری سیاه را از صفحه فلزی اتومبیلی که به شارژ نیاز دارد بردارید.
  •  و سر منفی دیگر از کابل سیاه را که به وسیله نقلیه کمکی، وصل است جدا کنید.
  •  سر مثبت در کابل قرمز را از اتومبیل کمکی بردارید.
  • سر مثبت دیگر را که به خودروی کم باتری وصل بود قبلی جدا کنید.
    اگر ماشین استارت نخورد چند لحظه صبر کنید و مرحله ۹ را بار دیگر تکرار کنید. توصیه می‌کنیم که پس از کابل باتری به باتری ماشین خود را در اولین فرصت به طور کامل شارژ کنید.

نتیجه گیری

امیدواریم این راهنما برای نشان دادن کارهایی که باید طی کابل باتری به باتری انجام دهید (و کارهایی که نباید انجام دهید) در هنگام تلاش برای روشن کردن ماشین مفید بوده باشد. اگر به هر دلیلی مطمئن نیستید که می توانید با خیال راحت کابل باتری به باتری را انجام دهید، بهتر است با افراد حرفه ای تماس بگیرید. اگر با انجام کابل باتری به باتری ماشین تان شروع به کار نکرد، نگران نباشید، زیرا می توانید با باتری وار از بخش تماس با ما تماس بگیرید و مشکل خود را بگویید. باتری وار در کم تر از سه ساعت، باتری ماشین مناسب تان را به دست تان خواهد رساند و در همان موقع برای تان نصب خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *