دسته‌بندی نشده

راهنمای جامع چراغ باتری ماشین

راهنمای جامع چراغ باتری ماشین

مانند اکثر رانندگان، شما هم احتمالاً زمان بیشتری را صرف فکر کردن در مورد لیست های پخش سفرهای جاده ای می کنید تا در مورد باتری ماشین خود اطلاعات بهتری پیدا کنید. اما وقتی چراغ باتری ماشین روشن می شود، باید بدانید که چگونه پاسخ دهید. در اینجا، باتری وار به رایج‌ترین سؤالات در مورد باتری‌ها پاسخ خواهیم داد، از جمله اینکه در صورت روشن شدن چراغ باتری چه کاری باید انجام دهید.

هدف از چراغ باتری روی ماشین چیست؟

چراغ باتری شما، که نشانگر باتری داشبورد نیز نامیده می شود، به گونه ای طراحی شده است که شما را در مورد مشکل باتری یا سیستم شارژ خودرو خود مطلع کند. این می تواند نشان دهد که باتری شما آسیب دیده یا فرسوده شده است، یا اینکه سیستم شارژ به نحوی کار نمی کند.

هنگامی که وسیله نقلیه شما این مشکلات را دارد، اغلب متوجه سایر علائم مشکل زا باتری نیز می شوید. شاید ماشین واژگون نشود یا هنگام روشن شدن ماشین دچار شود. هنگام شروع به کار موتور ممکن است متوجه صدای کلیک شوید. همچنین ممکن است رادیویی داشته باشید که روشن نمی شود یا پنجره های برقی که دیر بالا می آیند.

چرا چراغ باتری ماشین روشن است؟

چرا چراغ باتری ماشین روشن است؟

نشانگر باتری روشن می تواند به دلیل تعدادی از مشکلات ایجاد شود، از جمله:

  • کابل باتری شل یا خورده است
  • مشکل از دینام یا تنظیم کننده ولتاژ
  • سلول ها یا صفحات آسیب دیده داخل باتری
  • سیم کشی معیوب در سیستم شارژ الکتریکی خودرو

صرف نظر از علائمی که متوجه می‌شوید، چراغ باتری یک حقیقت ساده را به شما می‌گوید: باتری خودروی شما دچار مشکل شده است و خودروی شما جریان کافی از باتری برای عملکرد صحیح دریافت نمی‌کند. این بدان معناست که زمان آن فرا رسیده است که با تعمیر و نگهداری ساده شروع کنید.

چراغ باتری روشن است، چه کار باید بکنم؟

اگر چراغ باتری را در ماشین روشن دیدید، نگران نباشید. چند قدم ساده وجود دارد که می توانید قبل از شروع به کار باتری یا بردن آن برای تعمیر انجام دهید. ابتدا مشخص کنید که چراغ باتری فقط برای چند ثانیه روشن می شود یا به طور مداوم روشن می ماند.

طبیعی است که هنگام استارت زدن خودرو، نور برای لحظه ای روشن شود و معمولاً مدت کوتاهی پس از آن خاموش می شود. اگر چراغ روشن بماند، نشان می دهد که توجه بیشتری لازم است.

چگونه می توانم مشکلات باتری را خودم برطرف کنم؟

اگر خودتان راحت روی وسیله نقلیه خود کار می کنید، ممکن است بتوانید بدون کمک شخص حرفه ای مشکل را برطرف کنید به خصوص اگر مشکل جزئی مانند خوردگی یا شل شدن گیره ها باشد. قبل از اقدام به تعمیر، به یاد داشته باشید که با دفترچه راهنمای مالک خود مشورت کنید و دستکش های محافظ بپوشید. سپس مراحل زیر را برای شروع عیب یابی دنبال کنید.

1. خوردگی را بررسی کنید

در طول آن ماه‌های گرم تابستان  یا در مناطقی با هوای گرم‌تر  برخی خودروها ممکن است در بالای پایانه‌های باتری دچار خوردگی شوند. برای بررسی خوردگی، هر پوششی را از پایانه های بالای باتری خود به دقت بردارید. اگر روی ترمینال ها یا نزدیک آن یک ماده سفید یا سبز مشاهده کردید، این خوردگی است.

خوردگی می تواند در هدایت صحیح جریان از باتری به سیستم های حیاتی وسیله نقلیه شما اختلال ایجاد کند.
خوشبختانه، تمیز کردن باتری و از بین بردن خوردگی خود آسان و ارزان است.

ابتدا یک محصول پاک کننده باتری را از یک خرده فروش محلی خریداری کنید یا محلول خود را با جوش شیرین و آب مخلوط کنید. با برداشتن درپوش های ترمینال، کابل های باتری را جدا کنید، ابتدا از کابل منفی (سیاه) شروع کنید و در آخر از کابل مثبت (قرمز) استفاده کنید. پایه های باتری و انتهای کابل را با محلول خود بشویید تا زمانی که خوردگی از بین برود. سپس با وصل کردن کابل مثبت (قرمز) و به دنبال آن کابل منفی (سیاه) باتری خود را دوباره وصل کنید.

2. گیره های کابل خود را سفت کنید

خوردگی را نمی بینید؟ ممکن است با گیره های کابل خود مشکل داشته باشید که باتری را به وسیله نقلیه شما متصل می کند. این گیره ها می توانند به مرور زمان شل شوند و باعث روشن شدن چراغ باتری خودرو شوند.

اطمینان حاصل کنید که گیره های شما به طور ایمن روی پایانه های باتری بسته شده اند. اگر احساس می‌کنید شل شده‌اند، برای دستورالعمل‌های خاص به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید. معمولاً می توانید از آچار استاندارد یا آچار سوکتی برای سفت کردن آنها استفاده کنید.

من همه چیز را امتحان کرده ام و هنوز هم چراغ باتری روشن است. بعد چه می شود؟

شما سعی کرده اید عیب یابی خود را کامل کنید یا اینکه خودتان احساس راحتی نمی کنید که تعمیر کنید و چراغ باتری روی ماشین همچنان روشن است. روشن شدن چراغ باتری نشان دهنده وجود مشکل است، بنابراین وقت آن است که وسیله نقلیه خود را برای بازرسی سریع و رایگان باتری به محل محلی مناسب و تخصص لازم را دارند مراجعه کنید.

تست باتری بهتر است به متخصصان واگذار شود و تکنسین های آموزش دیده که تجهیزات تست پیشرفته ای برای کمک به تعیین ریشه مشکل دارند، باشد. پس از یک بازرسی عمیق بصری و آزمایش ولتاژ، تکنسین شما یافته‌های خود را ارائه کرده و گزینه‌هایی را برای سرویس پیشنهاد می‌کند. البته، تمام خدمات مطابق با مشخصات سازنده شما انجام می شود تا به شما کمک کند بالاترین عملکرد را از وسیله نقلیه خود داشته باشید.

مشکلات باتری جالب نیست. اما با این دانش جدید باتری، شما “قدرت” خواهید داشت که خودروی خود را برای مایل‌ها جلوتر پرانرژی نگه دارید.

بیشتر در مورد آن بخوانید

گاهی اوقات، لازم است باتری ماشین خود را به طور کامل تعویض کنید. نظر کارشناسان را در مورد مدت زمان ماندگاری باتری خودرو و کارهایی که می توانید برای روش نگه داری از باتری آن انجام دهید را بخوانید.
آیا نگران این هستید که باتری ماشین شما به طور غیر منتظره تمام شود؟ برای هر چیزی آماده باشید و یاد بگیرید که چگونه با روش کابل به کابل ماشین آشنا شوید.

1 دیدگاه در “راهنمای جامع چراغ باتری ماشین

  1. یو پی اس گفت:

    متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *