دسته‌بندی نشده

قیمت باطری ماشین به چه عواملی بستگی دارد؟ معرفی خوش قیمت ترین برند ھای باتری ماشین

قیمت باطری ماشین به چه عواملی بستگی دارد؟ معرفی خوش قیمت ترین برند ھای باتری ماشین -باتری وار

قیمت باطری ماشین، به نظر می رسد باتری ماشینم تمام شده است، چه باتری ماشینی برای آن تهیه کنم؟ قیمت باطری ماشین در بازار چند است؟ کدام برند در عین کیفیت خوب از قیمت مناسبی برخوردار است؟
این ها سوالاتی است که ممکن است برای هر فرد صاحب ماشینی پیش بیاید، پس بنا به ضرورت موضوع در این مقاله از وبلاگ باتری وار به بررسی جواب این سوالات پرداخته خواهد شد. ابتدا عواملی که در قیمت باطری ماشین تاثیرگذار هستند مورد بررسی قرار می گیرد و سپس خوش قیمت ترین برندهای بازار معرفی خواهند شد. با خواندن این مقاله شما دیگر نیازی نخواهید داشت که در صورت بروز مشکل چند روزی را برای پرس و جو وقت بگذارید تا برند مناسبی را پیدا کنید. آنچه به دنبالش هستید یا ممکن است در آینده به دنبالش باشید اینجا است!


عوامل موثر در تعیین قیمت باطری ماشین


در این بخش از مقاله باتری وار عوامل موثر بر قیمت باطری ماشین بررسی می‌شوند. موارد زیر فهرست ساده‌ای از این عوامل است:

  • نوع تکنولوژی
  • مشخصات فنی
  • طراحی باطری
  • تاریخ تولید
  • نام تجاری و کشور سازنده

نوع تکنولوژی


فناوری باطری ماشین روز به روز در حال پیشرفت است و باطری‌های جدید به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کارآمدتر و بادوام‌تر باشند، عمر طولانی‌تری نسبت به باتری‌های حاوی اسید سرب قدیمی داشته باشند. هر چقدر در ساخت باطری از فناوری جدیدتری استفاده شده باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. تا همین اواخر، اکثر باتری های موجود در بازار از نوع باطری های پیل سربی بودند، که به آن ها باطری های سلولی مرطوب نیز می گویند. در فناوری آن از صفحات سربی غوطه ور در اسید برای تولید شارژ استفاده می شود. در باطری‌های ماشین قدیمی‌تر، مجبور بودید به طور مداوم سطح مایع باتری را بررسی کنید تا مطمئن شوید که صفحات کاملاً پوشیده شده‌اند تا قدرت باتری حفظ شود. در حال حاضر بسیاری از آنها آب بندی شده و دارای دریچه هستند که نیاز به این کار را از بین می برد. وقتی صحبت از قیمت به میان می‌آید، این باتری‌ها نسبت به گزینه‌های دیگر قیمت پایین‌تری دارند، اما همچنین عمر باتری کوتاه‌تری دارند و در شرایط سخت مانند دماهای شدید و لرزش، کمی بدقلق هستند.

باتری پیل سربی

2- مشخصات فنی

مشخصات باطری یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت باطری ماشین است. برای باطری هایی که مشخصاتی از قبیل: جریان استارت سرد، آمپر ساعت بالاتر، مدت گارانتی طولانی تر و انواع مختلف کانکتور دارند باید هزینه بیشتری بپردازید. به عنوان مثال، برای یک قیمت باطری ماشین با دو نوع کانکتور بیشتر از باطری ماشین با یک نوع کانکتور است. اندازه باتری و گروه باتری BCI نیز بر هزینه باتری تأثیر می گذارد. اگر وسیله نقلیه سنگینی دارید که به باطری بزرگتر و قدرتمندتری نیاز دارد، می توانید انتظار داشته باشید که برای آن بیشتر از یک باطری ماشین سواری معمولی هزینه کنید.

طراحی باطری

سازندگان باتری یا افزودن ویژگی‌های اضافی به باطری خودرو قیمت را بالا می‌برند، اما این طراحی متفاوت به احتمال زیاد کارآمدی باطری را نیز افزایش می دهد. باتری هایی که نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، مثل، باتری های سرب اسیدی، ارزان تر از باتری های بدون نیاز به تعمیر و نگهداری خواهند بود. نوع پست و مواد کیس نیز بر قیمت باطری ماشین تاثیر می گذارد. برخی از باتری ها دارای ویژگی هایی مانند نشانگر کنترل شارژ یا محافظت از شارژ بیش از حد هستند و می توان انتظار داشت که برای این ویژگی ها بایستی هزینه بیشتری پرداخت شود.

تاریخ تولید


با افزایش سن باطری ها، حتی اگر در خودرو نباشند، چیزی به نام دیس شارژینگ (خود تخلیگی) رخ می دهد. بدان معنا که اگر باطری ماشین به طور منظم شارژ نشود، به آرامی قدرت خود را از دست می دهد. باطری‌ها برای استفاده در نظر گرفته شده‌اند، و باتری‌هایی که برای مدتی طولانی در قفسه‌ی انباری قرار دارند ممکن است تقریباً تمام شده باشند. این مسئله به ویژه در مورد باطری های SLI، صادق است. ارزانتر بودن قیمت باطری ماشین ممکن است یک هشدار باشد.گاهی اوقات باتری‌هایی را می‌بینید که با تخفیف زیادی عرضه می‌شوند، زیرا گارانتی آن‌ها به پایان رسیده است، یا ممکن است تامین‌کننده بداند که در شرایط نامناسبی برای مدت طولانی ذخیره شده‌اند.

مشخصات فنی باتری ماشین

نام تجاری و کشور سازنده

مانند هر کالای دیگری، نام تجاری نیز بر قیمت باطری ماشین تأثیر می گذارد. مارک های Odyssey، Optima Yellow Top، Weize و Dakota از گرانترین برندهای باطری خودرو هستند. فقط به این دلیل که باتری مارک خوبی است و گران است، لزوماً به این معنی نیست که عمر طولانی دارد. نحوه استفاده از آن، نحوه ذخیره آن و … می تواند بر عمر باتری تأثیر بگذارد. برخی از مارک‌های گران‌تر از فناوری پیشرفته‌تری مانند فناوری سلول‌های مارپیچی یا سایر ویژگی‌های طراحی استفاده می‌کنند که عمر باتری را افزایش داده و آنها را قابل اعتمادتر می‌کند. برخی از کم‌هزینه‌ترین برندهای باتری عبارتند از ACDelco، Delphi، Autocraft و Everstart، اما این لزوماً به معنای پایین‌تر بودن عمر آن ها نیست. هنوز هم می توانید باطری خوبی را پیدا کنید که توسط سازندگان ارزان قیمت ساخته شده اند.


کشور سازنده نیز بر قیمت باتری تاثیر می گذارد. برخی از باتری های ساخته شده در کشورهایی مانند چین، ارزان تر از باتری های ساخته شده در ایالات متحده هستند. شما باید اطلاعاتی در مورد کنترل کیفیت و طراحی در کشور سازنده بدانید تا تصمیم مناسبی بگیرید. گاهی اوقات هم به دلیل اینکه هزینه واردات از کشورهای اروپایی بالاتر است، ممکن است برای باتری ارزان‌تر قیمت بیشتری پرداخت کنید.


معرفی قیمت مناسب ترین باطری ماشین در بازار


باتری وار فروشگاه آنلاین و تلفنی انواع باتری ماشین و ارائه خدمات نصب در محل می‌باشد. باتری وار هم اکنون فروش و نصب باتری ماشین در محل را به صورت حرفه‌ایی و در اسرع وقت انجام می‌دهد. جمعی از بهترین برند‌های باتری ماشین مثل صبا باتری، باتری سوزوکی در پوشش طیف وسیعی از رده‌های قیمتی در نظر گرفته شده است تا پاسخگوی نیاز‌های شما باشند. صبا باتری، باتری سوزوکی و واریان از برندها و انواع باطری های ماشین هستند که قابل اعتمادند و به دلیل قیمت مناسب و عملکرد مناسب خود شناخته می شوند. باتری سوزوکی محصول مشترک سپاهان باتری و کشور ژاپن است، باتری واریان که یکی از مدل های صبا باتری است ساخت ایران می باشد، تمامی این باطری ها در انواع مدل ها با قیمت مناسب موجودند. برای خرید و آگاهی از قیمت دقیق این برندها می توانید به فروشگاه آنلاین باتری وار سر بزنید و یا با استفاده از شماره تلفن های موجود در بخش تماس با ما از قیمت ها و خدمات اطلاع پیدا نمایید.

برندهای مختلف باتری ماشین

کلام آخر


همانطور که بیان شد عوامل مختلفی از قبیل نوع تکنولوژی، مشخصات فنی، طراحی باطری، تاریخ تولید، نام تجاری و کشور سازنده بر قیمت باطری ماشین تاثیرگذارند. آگاهی از تمامی این موارد به شما در انتخاب باتری مناسب کمک خواهد کرد. همچنین شما می توانید قیمت مناسب ترین برندهای داخلی که از کیفیت خوبی برخوردارند را در فروشگاه آنلاین باتری وار تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *