دسته‌بندی نشده

آمپرهای باطری مناسب سراتو کدامند؟

آمپرهای مناسب باتری سراتو کدامند؟

آیا به دنبال باطری مناسب سراتو هستید؟ پس شما جای مناسبی آمده اید. باتری وار از سال 1391 هست که انواع باتری های خودرو را به صورت آنلاین می فروشد و مسلما باتری مناسب خودروی شما نیز در فروشگاه آنلاین آن موجود و برای تحویل در دسترس است. از راهنمای باطری مناسب سراتو در زیر استفاده کنید تا باتری پیشنهادی برای خودروی خود را بیابید.

خودرو سراتو

قبل از تعیین باطری مناسب سراتو بهتر است، توضیحی اجمالی در مورد تاریخچه این ماشین داده شود. سال تولید کیا سراتو به سال ۲۰۰۳ برمی گردد و تا به کنون ۴ نسل از آن تولید شده است. سراتو خودرو در بازارهای خارجی با نام کیا فورته شناخته می شود. ۳ نسل از سراتو در ایران حضور دارد و نسل چهارم به ایران راه پیدا نکرد. نسل اول توسط گروه اطلس خودرو وارد شد. نسل دوم مدتی وارد می شد، اما از سال ۱۳۹۳ به بعد توسط سایپا مونتاژ شد، به همین دلیل در بازار به نام های سراتو وارداتی و سراتو مونتاژ (یا سایپایی) شناخته می شود. نسل سوم هم در دو تیپ سدان و کوپه به تعداد محدودی وارد شد.

منظور از آمپر ساعت در باتری های ماشین چیست؟

هنگام خرید باتری ماشین، باید باتری را طبق نیازهای ماشین خود تهیه کیند، برای مثال اگر ماشین سراتو دارید باید بدانید باطری مناسب سراتو چند آمپر است و خرید باطری با ظرفیت کمتر یا بیشتر از آن حد، به چه صورت است و آیا قابل نصب است یا نه.
برای دانستن آن بهتر است ابتدا با مفهوم آمپر در باتری ماشین آشنا شوید. از آنجایی که باتری ها با تبادل الکترون در واکنش های شیمیایی یونی، جریان الکتریسیته را در مدار ایجاد می کنند، و تعداد محدودی مولکول در هر باتری شارژ شده برای واکنش وجود دارد، باید مقدار محدودی از شارژ کل وجود داشته باشد تا قبل از آن که ذخایر انرژی باتری تمام شود، بتواند از طریق مدار تحریک شود. ظرفیت باتری را می توان بر حسب تعداد کل الکترون ها اندازه‌گیری کرد، اما این عدد بسیار بزرگ است. می توان از واحد کولن (برابر 6.25×1018 الکترون یا 6250000000000000 الکترون) استفاده کرد تا کمیت ها کاربردی تر شود، اما در عوض این اعداد و ارقام بزرگ واحد جدیدی به نام آمپر ساعت برای این منظور ساخته شد. از آنجایی که 1 آمپر در واقع نرخ جریان 1 کولن الکترون در ثانیه است و در هر ساعت 3600 ثانیه وجود دارد، می توانیم نسبت مستقیمی بین کولن و آمپر ساعت بیان کنیم: 1 آمپر ساعت = 3600 کولن.
باتری با ظرفیت 1 آمپر ساعت قبل از تخلیه کامل باید بتواند به طور مداوم جریان 1 آمپری را یک بار دقیقاً برای 1 ساعت قبل از آن تامین کند. در یک باتری ایده‌آل، این رابطه بین جریان پیوسته و زمان تخلیه پایدار و مطلق است، اما باتری‌های واقعی دقیقاً آنطور که این فرمول خطی ساده نشان می‌دهد رفتار نمی‌کنند. بنابراین، هنگامی که ظرفیت آمپر ساعت برای باتری داده می شود، در یک جریان معین، زمان معین، یا فرض می شود که برای یک دوره زمانی 8 ساعت (اگر فاکتور محدود کننده داده نشده باشد) نام گذاری می شود.

باطری مناسب سراتو چند آمپر است؟

برای تعیین باطری مناسب سراتو، باید سال تولید، اندازه و قدرت موتور و نوع سوخت مصرفی را در نظر بگیرید. به طور کلی باطری مناسب سراتو باتری با ظرفیت 60 آمپر است، اما در صورتی که از لوازم جانبی زیادی در ماشین خود استفاده می کنید که قرار است جریان الکتریسیته لازم برای روشن شدن آن ها توسط برق باتری تغذیه تامین شود، می توانید باتری 70 آمپری نیز انتخاب نمایید. به طور کلی باید در نظر داشته باشید که هرچه باتری با ظرفیت آمپر بالاتری را انتخاب کنید قیمت آن نیز بالاتر است.
جدول زیر انواع باتری های مناسب برای ماشین سراتو را که در فروشگاه آنلاین باتری وار موجود هستند نشان می دهد:

1- انواع آمپرهای باطری مناسب سراتو از برند اوربیتال

2. انواع آمپرهای اطری مناسب سراتو از برند برنا

3. انواع آمپرهای باطری مناسب سراتو از برند سوزوکی

4.انواع آمپرهای باطری مناسب سراتو از برند کارپیل

5.انواع آمپرهای باطری مناسب سراتو از برند دوون

6.انواع آمپرهای باطری مناسب سراتو از برند واریان باتری

نتیجه گیری

برای یافتن باطری مناسب سراتو خود، کافی است تنها سال، اندازه موتور و نوع سوخت مصرفی را انتخاب کنید تا بدین طریق جستجو را محدود کنید. باتری وار ارائه دهنده باتری های با کیفیت بالا از جمله سپاهان باتری و باتری سوزوکی است. لطفاً توجه داشته باشید که هنگام خرید باتری، مشخصات ظرفیت باتری با آنچه که در ماشین سراتو شما وجود دارد سازگار باشد و اگر شک دارید و مطمئن نیستید می توانید از طریق شماره های موجود در بخش تماس با مای سایت باتری وار تماس بگیرید. مشاوران حرفه ای باتری وار خوشحال خواهند شد که به شما کمک کنند. در فروشگاه اینترنتی باتری وار انواع باطری مناسب سراتو، سانتافه و ... موجود است. در صورت نیاز فوری به باتری، خدمات نصب در محل نیز توسط تکنیسین ها انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *